Friday, October 3, 2008

怡保育才华小校歌- The School Song of Yuk Choy School, Ipoh




学弟带了一本练习本来,在练习本的底页, 有我们的校歌。

看到校歌, 小学的点点滴滴, 涌上心头,青春更像小鸟一去不回头 。

离校多年, 我试着唱它 , 才发觉我只会唱前面那一段, 最后那段的旋律已经忘得一干二净了!

歌词如下 :

我华胄破浪乘风万里南游。
启土生聚,我辈溯来由。
环山抱水,灵气所钟。
伟哉育才,文物炳千秋。
济济一堂, 教泽深长,
成德达材遍一州,
德智体美群,人人要力求。





My junior brought an exercise book from school today . There is a school song at the last page of the exercise book . I try to sing it again . Unfortunately , I only can remember the beginning of the song and totally forgot about the rythym for the rest of the song.


Suddenly , thinking of the halcyon days during my study in the primary school.

怡保育才国民型中学网页 (SMJK Yuk Choy Website)


4 comments:

  1. 有没有PERAK州歌? 有一位老师跟我朋友讨...但她找不到.

    ReplyDelete
  2. The State Anthem of Perak is
    " Allah Lanjutkan Usia Sultan"

    U can get it from :

    http://en.wikepedia.org/wiki_Allah_Lanjutkan_Usia_Sultan

    or

    just type into google : State Anthem of Perak wiki

    ReplyDelete
  3. 我永远也不会忘记这首歌怎么唱的!好怀念!

    ReplyDelete
  4. waiyincheong : 听你这么说,会让我很不好意思的 !


    多谢你揾到我的部落格。“得闲来坐!“

    ReplyDelete

Nuffnang Ads

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails