Thursday, September 3, 2009

怡保旅游霹雳三宝洞 - San Poh Tong Temple , Perak

IMG_0060
那天去的时候,天气蛮阴凉的。
虽然三宝洞是旅游胜地,它并不会像其他地方的旅游景点一样人山人海,因为并不是公共假期,所以游客更是寥寥无几。
(这篇帖子我要献给twister,因为我答应了她,如果我有去三宝洞,我会让她知道,twister,你看看,它改变了多少 ,和你印象中的三宝洞还一样吗 ?)

IMG_0061

也不知道经过几个年代,还是有老者坐在这里等施主来施舍。
不过,今天看来是少了好几个。

IMG_0063

同样的景色,不同的季节,不同的感受。
IMG_0069

池里的鲤鱼和周围的盆栽还是存在的。

IMG_0064


多了这尊石雕。
IMG_0122



IMG_0108



IMG_0109

龟池就由此路进去,但是那天我们并没有进去龟池。
IMG_0074

这些也算是古董吧。
IMG_0079



IMG_0094



IMG_0087



IMG_0088

总是有一只鹦鹉在这里,以前那只好像是米白色的(如果我没记错的话)。

IMG_0076

三宝洞地址 :Sam Poh Tong, Gunung Rapat, 31350 Ipoh, Perak.
Canon Powershot G10

9 comments:

  1. It's been ages since I was there last time. The only thing I can recognize out of these photos is the sign "三宝洞" at the entrance. If I recall correctly, there weren't so many things back then, seems like they have added a lot of nice amenities. It should be nice to check it out again.

    Just realized that your new camera is very good in wide angle capture.

    ReplyDelete
  2. 我来了! bakeling, 谢谢你....没想到你还记得....无限感激....

    ReplyDelete
  3. 鹦鹉是否被髒空氣污染成如此顏色?

    ReplyDelete
  4. 鹦鹉是真的还是假的??

    ReplyDelete
  5. Colin : When you come back ,you can see San Poh Tong from the different views.


    twister : 我当然记得啦!


    jdexign : 对不起,这是另一只鹦鹉。我忘了写“那只”,所以让你误会。我已做了补充。


    c@therine : 那只鹦鹉是真的啊 !

    ReplyDelete
  6. I went Sam Poh Tong a few yrs ago and it was really hot to visit cave temple in the afternoon! Nice shots u took from the place :D I was really surprised when I thought I saw our Singapore government - PAP logo (a circle with a thunder) - painted on a rock surface somewhere high up in the cave!

    ReplyDelete
  7. eunice : Why can't I see the logo ?

    ReplyDelete
  8. 除了霹雳三宝洞,下次一定要去观光霹雳极乐洞!我觉得极乐洞很特别,试想想,当你穿过一个山洞到了另外一边的出口尽然是一个很多山围起来的漂亮公园,加上凉爽的气候,简直是享受!

    ReplyDelete
  9. Horlic : 是的,我在一天内去了三宝洞,极乐洞和观音洞。
    会改天再补上帖子!

    ReplyDelete

Nuffnang Ads

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails