Friday, September 17, 2010

番茄意面 - Spaghetti in Tomato Sauce

IMG_2722 Preparation for Tomato sauce


因为夏日炎炎,看到那太阳很努力的普照大地,都没有心情出去买饭吃了。
就跟自己说:“ 随便吃吧”。
从冰箱里拿出了番茄和番茄酱,还有大蒜和大葱来配搭。
吃意大利面,没有Parmesan Cheese, 就用cheddar cheese 代替吧。



像我这种人,其实厨艺也难成大器,这些照片不是要证明我多会煮,只是我喜欢摄影,有事没事乱拍一场,不然我可以拿什么东西来练习啊?


IMG_2727 Tomato and onion + cheddar cheese



当热的面条淋下去时,cheese 溶掉了 !
味道如何?如人饮水,冷暖自知。

IMG_2729 Tomato and Onion Spaghetti

7 comments:

  1. 你的意大利面很多番茄呢!一定很美味吧!

    ReplyDelete
  2. Spaghetti looks good! Looks yummy for sure!

    I like these photos a lot, all of them! I like how you position the subject to have the light coming from the side. The light and shadow create a lively photos. The color on the subject are so vibrant! Awesome!

    ReplyDelete
  3. 很健康的意大利面哦~
    我就>_<~~我只会用买便的罐装酱煮~

    ReplyDelete
  4. simple and healthy meal...you should eat this more..but not the cheese lar.

    ReplyDelete
  5. 讚同Colin的看法﹐採光角度照亮物體﹐陰影也增加其立體感。
    你的光源是什麼呢?

    ReplyDelete
  6. 诗艳,味道大概是可以吧,自己随便煮就随便吃算了。


    Colin, I wonder if I can get back the same effect next time.


    Winnie , 有时我也买prego 的意粉酱,刚好这次用完,冰箱没存货。


    Sonia ,But , I like the cheese more than tomato !


    若水 , 是外面的太阳光线而已。

    ReplyDelete
  7. 光看照片就给人家感觉到你是很会煮的人咧!哈哈

    ReplyDelete

Nuffnang Ads

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails